CONCEPT
2013年当時の漫画家協会会長・小島功氏の呼びかけにより、赤塚不二夫、いがらしゆみこ、浦沢直樹といった日本を代表する漫画家たちが、仏をテーマに描いたアート作品。その作品たちが新しい形で蘇ります。
それが――
「着る」漫画家による仏の世界展。
このプロジェクトでは「着る展覧会」をコンセプトに、ストリートファッションで高い人気を誇る NEW ERA®︎ とのコラボレーションが実現しました。
漫画家たちが描く”仏の世界”を一つひとつ大切にし、デザインしました。
キャップやアパレルを身につけることで、あなた自身が展覧会場になる。
これは、新しいスタイルのアートの表現です。
このプロジェクトは、2025年に開局30周年を迎えるTOKYO MXが、「漫画家による仏の世界展」のリブランディングを企画・実現となりました。
TOKYO MXを幹事社に、ぴあ株式会社、株式会社東京ドーム、株式会社マイナビ、東映ビデオ株式会社などの強力なパートナーが、この「着る展覧会」を盛り上げていきます。
In response to a call from Kojima Ko, then president of the Manga Artists Association, in 2014, artworks based on the theme of Buddha by leading Japanese manga artists such as Akatsuka Fujio, Igarashi Yumiko, and Urasawa Naoki were created. These works will be revived in a new form.
This is…
WEARABLE-MANGAAAT.
It means An exhibition of the world of Buddha by a "wearable" manga artist.
This project is based on the concept of a "wearable exhibition," and is a collaboration with NEW ERA®, a hugely popular street fashion brand.
The designs have been carefully crafted to reflect the "world of Buddha" depicted by the manga artists.
By wearing the caps and apparel, you yourself become the exhibition space. This is a new style of artistic expression.
This project was planned and realized by TOKYO MX, which will celebrate its 30th anniversary in 2025, as a rebranding of the "The World of Buddha through Manga Artists" exhibition.
With TOKYO MX as the organizing company, powerful partners such as Pia Corporation, Tokyo Dome Corporation, Asahi Shimbun Co., Ltd., Mynavi Inc., and Toei Video Co., Ltd. will be working to promote this "wearable exhibition."